niedziela, 6 stycznia 2008

zabawy w wodzie i na piasku



Zabawy w wodzie




OBRONA WYSPY

Na wodzie kładziemy boję lub coś innego. Jeden z grających broni tej „wyspy”, pozostali starają się ją zdobyć przez dotknięcie. Obrońca chlapaniem nie pozwala zbliżać się do niej. Jeśli dotknie któregoś śmiałka – eliminuje go z gry. Chronić się można chowając głowę do wody. Ten, kto zdobył wyspę zostaje jego obrońcą, a poprzedni zostaje wyeliminowany z gry.

REKIN DRAPIEŻCA

Jeden z zawodników „rekin” ustawia się na brzegu, a pozostali w wodzie. Rekin krzyczy „mam ostre zęby”- dzieci wołają „tak”. Wtedy rekin „boicie się mnie?” – dzieci „nie!”. I wybiegają z wody obok rekina starając się dostać na brzeg. Złapani w wodzie stają się rekinami i powiększają grono drapieżników. Dziecko, które najdłużej broniło się przed schwytaniem przy powtórnej grze zostaje rekinem

REKIN

Siedzimy trzymając koc za krawędzie na wysokości barków, by nie widzieć co się dzieje pod spodem. Pod koc wchodzi wybrana osoba i próbuje złapać i wciągnąć jakiegoś uczestnika. Dwóch ratowników krąży wkoło poza siedzącymi. Na krzyk osoby złapanej próbują ją ratować.

RYBAK I RYBKA

Krąg osób trzyma chustę. Pod nią „pływa” „rybka”. Po chuście chodzi rybak i próbuje złapać rybkę uciekającą pod spodem. Uczestnicy pomagają rybce poprzez falowanie chustą.

SUMY I KARPIE

Dzielimy się na dwie równe liczebnie drużyny „sumów” i „karpii”. Stają one tyłem do siebie w odległości 2 kroków. Prowadzący na zmianę wywołuje: „sumy” lub „karpie”! Drużyna, której nazwa została wymieniona stara się szybko uciec do wyznaczonej mety, zaś drużyna druga odwraca się i goni uciekających. Uczestnik dotknięty przez przeciwnika przechodzi do jego obozu i pomaga w łapaniu.

SZCZUPAK I PŁOTKA

Trzymając się za ręce tworzymy krąg. W środku staje dwoje dzieci, z których jedno jest „szczupakiem” a drugie „płotką”. Płotka uciekając może wychodzić na zewnątrz kręgu lub wracać do niego. Uczestnicy ją przepuszczają, przerywając łańcuch rąk. Natomiast zagradzają drogę szczupakowi. Może on przedostać się przez koło nurkując pod rękami, których nie wolno trzymać pod powierzchnią wody. Schwytana plotka staje się szczupakiem, ją zaś zastępuje inny uczestnik.

WYŚCIG WĘGORZY

Dzielimy się na dwie drużyny. Ustawiają się one rzędami tak by odległość między zawodnikami wynosiła 2 kroki. Trzej ostatni chwytają się za ręce i biegnąc wymijają kolegów jak w slalomie. Po przybyciu na czoło wydłużają rząd. Bieg rozpoczyna następna trójka.


Zabawy na piasku


ABECADŁO

Grupy na sygnał formują podaną literę z zawodników leżących na piasku.

BIEG PARAMI

2 dzieci trzymają się za ręce z tyłu i tak biegną do mety. Można całą grupą tworzącą kółko(twarzami na zewnątrz).

BAŁAGAN

4 grupy stoją po przeciwnych stronach. Na znak idąc np. tyłem muszą się przedostać na przeciwny kraniec, czyli zamienić się miejscami.

INDIANIN

Marsz do przodu. A potem powrót tyłem – po swoich śladach – bardzo dokładnie

NA TRZECIEGO

Dzieci leżą parami w kręgu. Jest goniący i uciekający, który może położyć się na trzeciego do pary. Wtedy pierwszy musi wstać i uciekać przed goniącym ( poza kręgiem)

NUMERY

Grupy stoją po przeciwnych stronach boiska. Każdy zawodnik z grupy ma swój numer. Wywołane numery(np. 6) z obu drużyn biegną po chustę leżącą na środku. Wygrywa, kto złapie chustę i dobiegnie do swoich, gdyż przeciwnik może próbować mu ją odebrać zanim dobiegnie na miejsce.

PATYCZEK

W piasek wbijamy patyk. W jednakowej odległości, ale z różnych stron ustawiamy zawodników. Na sygnał wszyscy biegną do patyka. Kto go pierwszy wyciągnie z piasku?

PRZEPRAWA

Zawodnik ma trzy płaskie kamienie, po których musi przejść odcinek drogi nie dotykając piasku. Stoi na dwóch a trzeci przekłada do przodu.

PSIA PIŁKA

2 drużyny 5-7 osobowe, boisko jak do siatkówki, bramki 2,5m. Zawodnicy biegają na czworakach a piłkę dotykają tylko głową. Za dotknięcie ręką – rzut karny z odległości 1m.

RYBY W SIECI

Połowa dzieci tworzy koło (sieć) mocno chwytając się za ręce. Druga część (ryby) wchodzi do koła. Na znak „ryby” starają się wydostać na zewnątrz sieci. Potem zmieniany role.

SLALOM

1. Co 2 kroki wbita chorągiewka. Zawodnik przeprowadza piłkę slalomem.

2. Zawodnicy dwójkami muszą przebyć slalom

3. Zawodnik na czworakach popychając piłkę głową.

SKOCZKI

Pary mają związane po jednej nodze. Bieg do celu.

WALKA JEŹDŹCÓW

4 zawodników parami, jeden na barkach drugiego. Zadaniem „koni” jest utrzymanie swojego jeźdźca, zadaniem „jeźdźca” jest zwalenie drugiego jeźdźca z konia.

W KOLE

Dzieci ustawione w kole podają sobie piłkę nogą. Dziecko stojące w środku próbuje przejąć piłkę ale też tylko nogą.

WODA-LĄD

Narysowane koło, dzieci stoją na linii. Na hasło „do wody” –wskakują do środka, na hasło „na ląd” –wyskakują i biegną po okręgu.

ZBIERACZE

Na pewnej powierzchni piasku rozrzucamy różne przedmioty. Zawodnikom zawiązujemy oczy. Mają zbierać fanty. Kto więcej zbierze?




Brak komentarzy: